ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست
سرخط خبرها

مروری بر چندین پرونده پلیسی در مشهد | بازداشت شمشیرکش‌های خطرناک و سارقان ریلی

  • کد خبر: ۲۲۰۹۶۹
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
مروری بر چندین پرونده پلیسی در مشهد | بازداشت شمشیرکش‌های خطرناک و سارقان ریلی
مروری بر چندین پرونده پلیسی در مشهد که منجر به کشف ده‌ها سرقت و بازداشت ۸ سارق شده است.

به گزارش شهرآرانیوز شهر بدون جرم، رؤیایی بدون تعبیر است. هرچند اقدامات زیادی در راستای جرم‌زدایی انجام شود، هیچ‌گاه نمی‌تواند نرخ جرائم را به سمت صفرشدن میل بدهد. مشهد نیز از این روند مستثنا نیست و روزانه جرائمی در این کلان‌شهر رخ می‌دهد که پلیس در کشف این جرائم نقش بسزایی دارد. بررسی وضعیت جرائم اخیر نشان می‌دهد که از ده‌ها فقره سرقت در شهر رمزگشایی شده است و تاکنون هشت متهم نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند. سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیات این پرونده‌ها را تشریح می‌کند.

شمشیر‌کش‌های شرور

برق شمشیر انگار زبان نگهبان را قفل کرده بود. او می‌دانست که محافظت از اموال یک ساختمان در دست ساخت در برابر حفاظت از جانش کم‌اهمیت‌تر است. مرد میان‌سال از ترسی که سه سیاه‌پوش نقاب‌دار به دلش انداخته بودند، زبانش به لکنت افتاده بود تا جایی که ساعتی بعد موضوع را به پلیس ۱۱۰ اعلام کرد، هنوز لکنت زبان داشت. 

مأموران کلانتری الهیه که این سرقت به عنف در محدوده کلانتری آنها رخ داده بود، برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. طبق گفته نگهبان سه مرد جوان با سر و صورت پوشیده وارد یک مجتمع مسکونی در حال ساخت شده و با تهدید او با شمشیر و استفاده از اسپری فلفل مقادیر زیادی سیم و کابل برق و آهن‌آلات را سرقت کرده و گریخته‌اند.

 هم‌زمان با تنظیم گزارش این سرقت، مأموران گشت انتظامی گزارش مشابهی را اعلام کردند که تیم رسیدگی‌کننده به پرونده راهی محل شد. متهمان به زورگیری به محض مشاهده خودرو پلیس پا به فرار گذاشتند که با سرعت عمل مأموران انتظامی، دو نفر از آنها در حالی که با شمشیر به طرف مأموران حمله‌ور شده بودند، دستگیر شدند. این متهمان تاکنون به شش فقره سرقت مشابه اعتراف کرده‌اند.

دستگیری ۲ برادر روی ریل

خرشان از ریل گذشته بود و با خیال راحت می‌خواستند محموله سرقتی‌شان را به مقصد بفرستند. این افراد چند روز قبل با ورود مجرمانه به یک کارگاه جوشکاری در شمال مشهد، تجهیزات زیادی از این کارگاه ربوده بودند تا جایی که به گفته مالک این تجهیزات ۴۰۰ میلیون تومان قیمت داشته است. از همان لحظه که تحقیقات پلیسی از سوی کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد آغاز شده بود، متهمان قسمت دوم نقشه شوم خود را عملیاتی کرده و به قصد انتقال تجهیزات به یکی از استان‌های شمال کشور، آنها را درون قطار بارگیری کردند. 

اما کارآگاهان پلیس آگاهی خیلی زود توانستند نقشه آنها را شناسایی کنند و با هماهنگی مقام قضایی به‌سمت ایستگاه راه‌آهن رفته و دو متهم را قبل از بارگیری لوازم مسروقه به داخل قطار دستگیر کردند. متهمان بیست و چهار و بیست و هفت ساله که دارای سابقه کیفری به جرم سرقت خودرو بوده و با یکدیگر برادرند در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت از کارگاه جوشکاری اعتراف کردند.

پرایدی که پرایددزد‌ها را لو داد

پراید از روستای «خرابه‌امین» در جاده آسیایی سرقت شده بود. مأموران پاسگاه انتظامی سلطان‌آباد با بررسی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت و یک سری تحقیقات میدانی، متهم را که در همان محدوده زندگی می‌کرد شناسایی کردند و با کنترل نامحسوس، وی را در حال تردد با خودرو مسروقه در اقدامی غافل‌گیرانه به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه این متهم دو دستگاه سواری پراید، تعداد زیادی قطعات اوراق خودرو و همچنین لوازم بنایی، باغبانی و کابل‌های برق کشف شد.

 متهم با توجه به مستندات به دست آمده از مخفیگاهش در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت سه دستگاه خودرو پراید، یازده فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو و هشت فقره سرقت وسایل از باغ‌ویلا‌های محدوده غرب شهر مشهد با همدستی یکی از دوستانش و فروش قسمتی از اموال مسروقه به دو مال‌خر اعتراف کرد. در ادامه این عملیات، افراد مال‌خر دستگیر و تعداد زیادی لوازم مسروقه نیز از مخفیگاه آنان کشف شد. تحقیقات برای شناسایی متهم دیگر ادامه دارد.

دستگیری سارق هجده ساله

فقط هجده بهار از زندگی‌اش را پشت سر گذاشته است. او حالا باید به فکر درس و تحصیل در دانشگاه باشد، اما خیلی زود به جرگه خلاف‌کاران شهر پیوست. مأموران کلانتری شهید رجایی مشهد او را به جرم سرقت از مغازه‌ها دستگیر کرده بودند. این متهم را مغازه‌دارانی لو داده بودند که او وسایلشان را ربوده بود. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته این مغازه‌ها، متهم به سرقت را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. این پسر جوان تابه‌حال به هشت فقره سرقت اعتراف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->